Co powinieneś wiedzieć o certyfikacie SSL?

Certyfikaty SSL stają się coraz powszechniejsze. Chronią coraz więcej stron internetowych. Z tego właśnie powodu, warto wyjaśnić kilka podstawowych kwestii dotyczących certyfikatów.

 

Co powinieneś wiedzieć o certyfikacie SSL?

Coraz częściej wchodząc na stronę internetową, z dużym prawdopodobieństwem znajdziemy się w witrynie z certyfikatem SSL. Przybywa takich stron dość szybko. Z czego wynika to zainteresowanie SSL? Ta popularność ma kilka filarów. Po pierwsze, mamy coraz większą świadomość cyberzagrożeń i szukamy sposobu, żeby się przed nimi chronić. Po drugie, prawo coraz lepiej chroni użytkowników internetu i jest coraz bardziej restrykcyjne, wymagając skutecznych zabezpieczeń przesyłania danych drogą elektroniczną. Po trzecie, Google, gigant internetowy, zmienił swoje podejście do kwestii bezpieczeństwa i mocno je promuje.

Dlaczego certyfikat SSL?

Dlaczego właśnie certyfikat SSL warto brać pod uwagę, gdy jesteśmy właścicielem witryny internetowej? W zasadzie odpowiedź mogłaby być krótka: bo umożliwia bezpieczną transmisję danych między przeglądarką internetową użytkownika a serwerem, na którym działa strona www. Taka komunikacja jest szyfrowana. Dzięki temu nie przejmie jej nikt postronny, a szczególnie przestępca, który mógłby użyć tych danych do kradzieży czy wyłudzenia. Szczególnie gdy przesyłane są wrażliwe dane, należy używać szyfrowania SSL. Warto podkreślić, że jest ono coraz łatwiej dostępne. Certyfikaty SSL oferuje każdy dobry dostawca usług internetowych (np. Domeny.pl).

Kiedy używać certyfikatu SSL?

Warto się zastanowić, kiedy powinniśmy używać certyfikatu SSL. W rzeczywistości powinni go używać wszyscy właściciele komercyjnych stron internetowych. To jest wręcz konieczne, gdy na takiej stronie zbierane są jakiekolwiek dane za pomocą formularza. Pół biedy, gdy przekazywane jest tylko imię i adres e-mail, ale w przypadku na przykład sklepów online pobierane są różne poufne dane. Każdy sklep online powinien korzystać z SSL tak jak każda instytucja finansowa czy strona firmowa. W ten sposób chroni dane klientów, a jednocześnie wypełnia obowiązek szyfrowania transmisji danych wynikający z RODO.

SSL a SEO

Na koniec należy jeszcze dodać, że certyfikat SSL może okazać się pomocny również w działaniach SEO. O zmianie polityki Google już wspomnieliśmy. Ta najpopularniejsza wyszukiwarka stawia na bezpieczeństwo, zatem promuje witryny, które mają certyfikaty SSL. Taki certyfikat może zatem ułatwić pozycjonowanie, a do tego buduje zaufanie użytkowników.

Zielona kłódka, świadcząca o certyfikacie SSL, pojawia się coraz częściej przy adresie stron internetowych. To dobry trend. Bezpieczeństwo musi być ważną kwestią dla każdego właściciela serwisu www. Certyfikat SSL znacznie to ułatwia.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o